Izvrsni kulinarski eksperiment

A sad nešto malo drugačije nego prethodni tekst. Ovaj put sam probala da napravim presnu, posnu lazanju. Naravno ona je hladna, pa za one koji ne jedu samo presnu hranu, možda može da dodje kao hladno jelo koje osvežava u vrele letnje dane. Ja ne jedem samo presnu hranu. Makrobiotika nas uči da je važno uzeti u obzir kakvu energiju ima hrana, jer ta energija utiče na životnu energiju u nama. O tome sam i pisala u svom tekstu Dugovečan život. Na primer, ako želimo da ostvarimo energetski balans, treba da uzmemo u obzir kako i gde  raste hrana. Povrće koje raste na gore, kao što su praziluk i luk, podiže vašu energiju i daje snagu vašem grudnom košu da dublje diše. Suprotno tome, povrće koje ima delove koji rastu pod zemljom, kao što su repa ili cvekla, ima potencijal da umiri vašu energiju i relaksira vas. 

Isto tako način pripreme utiče na balans koji želimo da postignemo. Priprema na pari će stimulisati energiju da se kreće na gore, pa ako želimo da se razmrdamo koristićemo ovaj način pripreme hrane. Sa druge strane, ukuvavanje na blagoj vatri će umiriti našu energiju.

Stoga se ja trudim da unesem balansirano pripremljene namirnice, a to znači različito pripremljene, a i presne. Moć sirove hrane se ogleda u tome da su u presnom stanju zdravi sastojci voća i povrća veći negoli kada ih termički obradimo. Telo dobija maksimum neophodnih vitamina i vlakana, a pošto je period varenja povrća i voća je mnogo brži zbog mnogobrojnih enzima koje sadrže, organizmu ostaje dodatna energija za regeneraciju i fizičke aktivnosti. Hrana koja se sporije vari, ne izbacuje se iz organizma, što dovodi do usporavanja metabolizma i stvaranja toksičnosti.

Ja sam pisala o jednostavnim načinima da povećamo unos presne hrane u mom tekstu na blogu. A sada sam se odlučila na malo zahtevniji recept – presna, sirova lazanja. Ja sam oduševljena sa sosovima i koristiću ih ubuduće u kuvanju bilo koje hrane. Na primer sos od paradajza za pravljenje pice ili pesto za bilo koju pastu. Sosovi su nas oboje potpuno oduševili!! Recept se nalazi ispod slike. Procenite sami da li je vredelo što sam se potrudila :-) A ako vam se prijede i nešto slatko, posetite moj tekst o novogodišnjoj posnoj, presnoj torti.

presna lazanja

Sir od indijskog oraha:
1 šolja indijskih oraha potopljenih preko noći
1 šolja pinjola potpoljenih preko noći
malo luka
1 češanj belog luka
so i biber po ukusu
Sve sastojke stavite u kuhinjski aparat za preradu hrane dok masa ne postane ujednačena. Možda ćete morati da zaustavite aparat i pogurate sir na dole s vremena na vreme, jer će masa biti gusta.

Paradajz sos:
1 šolja paradajza sušenog na suncu (sun-dried tomatoes) potopljenih preko noći
1 mali paradajz
malo luka
1 grančica ruzmarina
1 češanj belog luka
1 supena kašika sveže iscedjenog limuna
so i biber po ukusu
Slično siru, sve sastojke stavite u kuhinjski aparat za preradu hrane dok masa ne postane ujednačena. Masa će takodje biti gusta.

Pesto sosČ
2 šake bosiljka
2 češnja luka
pola šolje pinjola potpoljenih preko noći
2 supene kašike maslinovog ulja
so i biber po ukusu
I ove sastojke stavite u kuhinjski aparat za preradu hrane dok masa ne postane ujednačena

Tanko isecite tikvice i paradajz za lazanju. Potrudite se da kriške budu što tanje. Stavite na dno malo pesto sosa i sira. Potom poredjajte kolutove paradajza, kriške tikvica, paradajz sos, pa paradajz, pa pesto sos i sir, pa tikvice, pa pesto sos i sir, pa tikvice, pa paradajz… Igrajte se! Kada ste zavrsili, stavite u frižider da se malo prohladi. Secite testerastim oštrim nožem. Prijatno🙂