U zdravom telu, zdrav duh (sa sve slatkišima)

Za sve ljubitelje slatkog, a zdravog pronašla sam jedan fantastičan recept za tortu! Pravila sam je za Novu godinu i ponela kod prijatelja. Imala sam blagu tremu da li će se ljudima svideti, ali sam ipak odlučila da je ponesem. Ako ništa drugo, a ono za mene🙂 Nekim čudom, moja torta je otišla za čas🙂 Ostalo je samo jedno parče što prilažem kao dokaz, dokumentovano🙂 Recept možete naći ispod slika.Ja sam već pisala u svom tekstu Moć sirove hrane o tome zašto je presna hrana poželjna u našoj dnevnoj ishrani, pa ću samo kratko ponoviti ovde. Ono što je glavna snaga sirove hrane jeste da zdravi sastojci koji su neophodni za odbranu našeg imunog sistema, nisu uništeni procesom zagrevanja. Zdrave nutricione materije koje se mogu pronaći u sirovoj hrani takođe daju organizmu neophodnu energiju za regeneraciju i fizičke aktivnosti. Zdrave sastojke voća u ovoj torti, sigurno već znate, dok je cimet poznat kao anitupalni prirodni lek, a čista čokolada kao antioksidant. Orašasti plodovi, kao što je badem, sadrže visok procenat belančevina, minerala, vitamina i enzima. U njima je sva energija biljke i tu su koncentrisani svi hranljivi sastojci koji su neophodni biljci za rast i razvoj. Jedući semenke mi tu živu energiju unosimo u naš organizam. Kokosovo ulje se sve češće koristi u ishrani sportista zbog svoje energetske vrednosti, a u prirodnoj medicini zbog svojih hranljivih sastojaka.Neka vam je torta u zadravlje i slast! Nije uopšte teško napraviti je! Meni je ovo ujedno i prva torta koju sam ikada napravila!

Torta moja :-)

Torta moja🙂

Ono što je ostalo od moje torte to veče :-)Recept za glazuru od jagoda je malo meda i malo jagoda, njam, njam :-)

Ono što je ostalo od moje torte to veče🙂
Recept za glazuru od jagoda je malo meda i malo jagoda, njam, njam🙂

Torta original

Torta original

Donja kora:
1 šolja nepečenih badema
1 šolja nezasladjenog kokosovog mesa (kao za čupavce)
pola šolje urmi ili suvog groždja
pola šolje sirovog kakao praha
1/4 kašičice cimeta
trunčica kajen (crvene, ljute) paprike u prahuKremasti fil od kokosa i banane
2 šolje kokosovog mesa
5 banana
1/4 šolje koksovog ulja
4/5 urmi ili pola šolje suvog groždja
1/2 kašičice vanilinog ekstraktaČokoladni fil
1 šolja kokosovog mesa
3 kašike kokosovog ulja
1/2 šolje sirovog kakao praha
3 urme ili 1/4 šolje suvog groždja
3 smokve ili 3 suve kajsije
1/2 kašičice vanilinog ekstrakta
1/4 kašičice cimeta
trunčica kajen (crvene, ljute) paprike u prahu

Za dekoraciju:

1 šolja bobičastog voća: borovnice, maline ili voća koje je u sezoni
listovi minte (nije neophodno)Koraci:
1. Šolju badema potopiti 2 sata, potom isprati i samleti bademe
2. Mikserom umutiti smesu za donju koru (koja će biti mrvičasta)
3. Staviti smesu u modlu kola je oko 20 centimetera u obimu.
4. Očistite i isecite jagode po dužini. Naslonite ih po obodu modle. Obod modle možete pre toga premazati koksovim uljem
5. Mikserom umutite kremasti fil od kokosa i banane
6. Prespite fil na koru i stavite tortu u zamrzivač da odstoji oko 2 sata
7. U medjuvremenu, napravite čokoladni fil, dodajte trunčicu pirinčanog ili bademovog mleka, tek toliko da vam masa postane glatka (ja sam koristila kokosovu vodu za to)
8. Nakon 2 sata, izvadite tortu iz zamrzivača i prespite čokoladni fil na nju. Ponovo je stavite u zamrzivač teko toliko da se preliv stegne (meni je trebalo oko sat)
9. Kada je spremno da se posluži dekorišite je sa voćem koje imate na raspolaganju.

Recept je iz knjige TO LIVE FOR, Eric Rivkin