Jesen stiže u naše živote!

Počela sam da spremam zimnicu i sva ushićena krenem da pišem o tome i pobegne mi post. No, nema veze. Evo prave verzije.

Spremam turšiju! Pošto mi je prvi put ispala fantastično, ja je i ponavljam. Turšija, i u principu ishrana koja je prošla kroz period fermentacije sadrži izrazito zdrave enzime koji su potrebni našem telu da preradi ono što unesemo u njega. Enzime sadrži i razno sveže povrće. Ono što je tu bitno jeste da su naša creva sličnija crevima biljojeda, pošto su dugačka. Kada pojedemo meso i mesne proizvode, njima treba jako dugo da prodju kroz naša creva, nasuprot kratkim crevima mesojeda kao što je mačka, gde meso samo protrči. Pošto sve što ne prođe brzo kroz naša creva počinje da truli, i broj štetnih materija koje zadržavamo se povećava, enzimi nam mogu donekle pomoći da taj proces prerade ubrzamo. Zato nova piramida ishrane daje prednost količini povrća koja se jede za obrok, dok parče mesa ne treba biti veće od špila karata. Harvard je prošle godine objavio kako bi trebalo da izgleda naš obrok u današnjem dobu kada smo bombardovani stresom i izloženi lošijim kvalitetom hrane od naših roditelja. Ukoliko vam treba pomoć oko prevoda sa engleskog, slobodno mi se javite.

 

A kako sam izgleda sva u duhu jesenjih priprema i u prošlom blogu i u ovom, pronašla sam i par članaka koji mogu pomoći našem organizmu da ostane snažan i tokom ovog perioda.

Prvi članak nam daje par ideja o tome kako se hraniti kad opada lišće.  Možete ga preuzeti ovde.

Svemu tome možete dodati šoljicu zelenog čaja, a ovde možete pročitati i zašto!

Ako počne da vas grebucka grlo, napravite čaj od djumbira, ja to radim već par godina! O djumbiru i kako ga možete koristiti u lekovite svrhe možete pročitati ovde.

Osim antikancerogeno, Shiitake deluje i na prehlade i grip, virusne infekcije i alergije pa je dobro pojačati ih u ishrani tokom jeseni i zime. Ukoliko želite znati više o Šitaki pečurkama i istraživanjima povezanim sa njegovim isceljujućim svojstvima, možete pronaći informacije ovde.

Takodje, za žene je jako bitno da provere nivo vitamina D. O tome sam pisala i prošle godine, pa možete ponovo pročitati taj članak ovde.

Naravno, postoji još mnogo namirnica, kao što je beli luk, o čijim lekovitim dejstvima se mnogo zna te neću pisati o njima.

 

I na kraju evo i recepta za zdravu turšiju bez aditiva. Ona je nešto blaža nego što smo navikli, ali je fantastično zdrava!

Prokuvajte 5 litara vode i prohladite, potom dodajte 175 grama morske soli i 1l sirćeta od divlje jabuke. Postavite kupus sečen na četvrtine na dnu, u sredini i na vrhu. A ostalo povrće redjajte izmedju. Ja predlažem karfiol odvojen na cvetiće, kelerabu sečenu na kriške, sitan crni luk, šargarepu na kolutove, prokelj ako ga možete naći u sezoni. Što se tiče količine povrća, ja koristim odokativnu metodu koju me naučila mama🙂 Pritisnite nečim teškim da stalno bude ispod nivoa vode. Već može biti spremno posle dve do tri nedelje. 

 

Prijatno vam želim!

S ljubavlju,

Nataša

Slika je preuzeta sa http://www.thefamilygroove.com kao ideja kako možemo našu jesenju hranu prezentovati sebi i svojoj porodici. Uživajte u čaroliji!