Predlog br. 2: šta možete učiniti

Ukoliko poznajete neku ženu koja ima rak dojke, možete je pitati kako možete pomoći. Ali i ukoliko ne poznajete ženu koja ima rak dojke, ovog meseca se možete prošetati do Društva za borbu protiv raka u vašem gradu i popričati sa njima šta je to što je ženama koje se bore sa rakom dojke najveća pomoć.

Sećam se da je jednoj mojoj prijateljici jako značilo da je neko vozi na hemoterapiju i bude tamo sa njom. Nije htela da bude sama i značilo joj je da ćaska o nekim temama koje nemaju veze sa rakom. Ja na primer nisam želela nikoga pored sebe dok primam terapiju, pa čak ni moju seju. Doveze me ona, sedi tamo ili završava neke poslove, a ja uzmem pod ruku knjižicu Luize Hej “Moć je u vama”, i čitam… i zamišljam neke lepe momente… i zaspim.

Ali sa druge strane, ja nisam mogla da nastavim sa uobičajenim dnevnim aktivnostima. Ceo svet kakav sam poznavala rušio se preda mnom. Osećala sam se kao u noćnoj mori kada propadate, a nemate za šta da se uhvatite. To što je moja seja preuzela na sebe i kuvanje i spremanje i nabavke, bilo je isto kao kada davljenik uspe da izroni i uhvati vazduh… Medjutim, ona ista prijateljica sa početka priče, želela je da nastavi da radi uobičajene stvari. Na taj način je imala osećaj normalnosti. Njoj je najveća pomoć bila da joj neko pričuva dete dok je na hemoterapiji.

Bilo kako bilo, ženama koje se suočavaju sa rakom dojke možda i ne treba pomoć, ali će im svakako značiti da znaju da se neko interesuje kako da im olakša.

S puno ljubavi,

Nataša