Kiselo bazni balans

Pošto sam u prethodnom postu pisala o jednostavnim načinima čišćenja, sada ću se na to nadovezati pričom o održavanju pH kiselo/baznog balansa u našem telu. A zašto je to važno? Pa otpadne kiseline koje naše telo ne može preraditi i koje ne izbacimo, vraćaju se u krvotok i odlažu u organima. To stvara kiselu sredinu pogodnu za razne bolesti.  Ni povišeno bazno stanje nije pogodno za naš organizam. Jedino u slučaju približne ravnoteže izmedju kiselina i baza naš metabolizam može da funkcioniše normalno.

I opet, naš organizam zna kako da tu ravnotežu održava. Problem nastaje kada ga preopteretimo. A moderan život sa stresom koji donosi, sedalnim načinom života, zagadjenjima u vazduhu nas neminovno više izlaže izvorima kiselosti. Na neke stvari teško možemo uticati, ali možemo se na primer više kretati. Svaki dan možemo otići negde pešice ili koristiti stepenice umesto lifta. Što se stresa tiče, jedan od načina da se opustite jeste da duboko dišete. Kiseonik koji udišete će pomoći bržem oslobadjanu ugljen dioksida koji doprinosi kiselosti. Drugi način da se opustite jeste, verovali ili ne, kupka sa sodom bikarbonom! Pola šolje sode bikarbone na punu kadu neutrališe kiseline u našoj koži i pomaže da se očiste nečistoće. Dobro se isperite nakon kupke, da vam koža ne bila iziritirana. Ako nemate vremena za kupku možete napraviti kupku za noge. To će vas opustiti nakon napornog dana i istovremeno sniziti bar malo kiselost u telu. Stavite 3 kašike sode bikarbone u mlaku vodu i potopite noge 20-ak minuta. Ovo je odlično jer to možete činiti za kompjuterom, TV-om, ili dok čitate knjigu.

Ono na šta možemo mnogo više uticati jeste hrana koju unosimo. Savremen način ishrane obiluje namirnicama koje stvaraju kiselost. Ukratko, crveno meso, šećer, belo brašno, i mleko doprinose kiselosti. Voće i povrće doprinose baznom stanju organizma. Jedno treba jesti umereno ili limitirati, a drugo pojačati. Ali pazite, nemojte kiselost organizma i hrane koja tome doprinosi pomešati sa hranom koja ima kiseli ukus. Limun je na primer jedan od najboljih mehanizama za kreiranje onoga što naučnici zovu „bazni talas“. Iscedite jedan limun dnevno i to može pomoći neutralisanju kiselosti. O tome koja hrana doprinosi kiselom a koja baznom stanju možete pogledati  na ovoj web stranici.

I na kraju ako želite da proverite pH vrednost u organizmu, možete to učiniti pomoću lakmus papira. Ali to neće biti potrebno ukoliko pokušate da nadjete balans i time pomognete svom organizmu da funkcioniše nesmetano!