Veličanstvene žene – The Scar Project

Sedim u sobi, misli su mi jutros koncentrisane na posetu plastičnom hirurgu. Imam još samo jednu operaciju, u martu. Ona je više estetske prirode, zameniće mi ekspander implantatom, a i leva dojka će dobiti malo da bi je izjednačili. Znam da to ženama puno znači, i zahvalna sam što imam prilike da tu operaciju i uradim. No, kada dodjete u ovu fazu i pregurate sve druge, shvatite da dojka koja se izgubi, može se rekonstruisati, ali život kada se izgubi, ne može se povratiti, bar ne na ovom svetu… I onda sve drugo izgleda tako trivijalno, čak i to izjednačavanje koje nam vraća dignitet…

Na to koliko je sve nebitno osim života su me podsetile žene iz „The Scar“ Projekta. Link mi je poslala moja divna Ena, a njoj njen drug Darko. Projekat je fascinantna oda hrabrosti ženama za koje rak dojke nije samo ružičasta traka. Ružičasta traka ima plemeniti cilj, podizanje svesti i prikupljanje novca, ali ne pokazuje realnost sa kojom se žene suočavaju. Dokle god su žene ućutkane, i sakrivene, dotle će patiti, a sa patnjom ćemo ih i gubiti. Te žene su naše majke, sestre, ćerke, supruge. Te žene mogu imati i samo 18 godina, kao najmladja učesnica Projekta.

Ni jedna bolest ne bira, ali mi imamo izbor. Imamo izbor da raširimo ruke i zagrlimo te žene. One su naš odraz, naše ogledalo. Gledajući njih, upoznajemo sebe. Ja sam gledajući ove lepe i hrabre žene bila dirnuta i snažno sam zaplakala. Njihova veličina je u tome što su podelile sa nama najintimniji period u svom životu, trenutak kada gube ženstvenost onako kako su je do tada poimale. Da bi povratile svoju snagu, one ženstvenost redefinišu, tako što sa ponosom nose svoje ožiljke, bez rekonstrukcije i ulepšavanja. I time nas opominju da postoje, i da žive, tu medju nama i sa nama. Hvala ti Darko što si to prepoznao… i sa mnom podelio.