Da li ste za šoljicu zelenog čaja?

Sigurna sam da ste već čuli da je zeleni čaj snažan antioksidant. A da li znate zašto? I zeleni i crni čaj sadrže polifenole za koje se smatra da mogu da spreče rast ćelija raka, ali zeleni čaj sadrži mnogo više polifenola katehina koji proces fermentacije uništava kod crnog čaja. Zeleni čaj je stoga i snažan detoksikator jer aktivira enzime jetre koji eliminišu toksine iz tela (o jetri i detoksikaciji ću pisati u nekom od narednih tekstova). Ne pitajte me otkuda sve ovo znam! Čini mi se da sve što nisam naučila u osnovnoj iz biologije, učim sada… Dakle, da pojednostavim, veliki broj studija je potvrdilo izuzetno dejstvo zelenog čaja u smanjenju rizika od različitih tipova raka.

Medjutim ne slažu se sve studije u tome koji tipovi raka se mogu preduprediti. Zašto je to tako? Verovatno zato što postoje mnogobrojne vrste zelenog čaja, različiti načini pripremanja ovog napitka, ali i zato što  se mi razlikujemo u tome na koji način apsorbujemo ono što unosimo u svoje telo. Jedan od načina pripreme koji sam pronašla kao preporučen u knjizi “Antikancer –novi način života” jeste da zeleni čaj treba ostaviti potopljen bar 10 minuta da bi otpustio katehine. Takodje je poželjno popiti ga u roku od sat vremena, jer nakon toga gubi sve blagotvorne polifenole. U istoj knjizi su preporučeni japanski zeleni čajevi (senča, gjokuro, mača…) obzirom da imaju više katehina nego obične vrste kineskog zelenog čaja. Ono što se može pročitati u gotovo svim tekstovima o zelenom čaju, jeste da je oko 500 ml dnevno preporučena doza.

Moram naglasiti da zeleni čaj takodje sadrži i kafein, pa stoga ne treba preterivati sa količinom koja se unosi. Oko 100 ml zelenog čaja sadrži oko 12 mg kafeina. Za poredjenje, 100 ml espreso kafe može sadržati od 70-80mg kafeina. Medjutim zeleni čaj sadrži i aminokiselinu teanin koja utiče opuštajuće, pa se time ublažuje efekat kafeina koji nas može uvesti u hiperaktivnost. Ovo sam saznala tek nakon što sam i sama uočila ovaj čudesan efekat tokom mog oporavka. Neke stvari su mi tako snažno prijale dok mi je telo bilo slabo, baš sam danas to napisala prijateljici. A ritual pijenja zelenog čaja je bio jedan od njih. Čini mi se čim, ojačamo mi ni ne primetimo šta telu prija, a šta ne, dok ponovo ne oslabimo. Zato ja pokušavam da samu sebe na to stalno podsetim.

Stoga ako vas neko sledeći put pozove na čaj, obavezno prihvatite! Pogotovo sada kada ide zima! I molim vas nemojte stavljati šećer u njega. Ako vam je i potreban zasladjivač, med je fenomenalna zamena! Uživajte!

slika preuzeta sa sajta http://www.walax.org/