Mašta može svašta – jedna vežba za idealan dan

Pročitala sam skoro tekst jednog od mnogo konsultanta za antistres programe. Ono što mi se u njegovom slučaju dopalo jeste jednostavnost vežbe koju predlaže. Cilj je da unesemo promene u život koje su u skladu sa našim unutrašnjim željama. Odmah sam probala vežbu. Zove se vežba za idealan dan.

Vežba se razlikuje od toga šta biste napisali na listi za životne želje, na primer voziti avion, putovati na Jamajku, otplatiti stan… U vežbi za idealan dan zamislite da možete ceo jedan dan da ispunite aktivnostima o kojima sanjate. Kako bi taj dan izgledao? Važno je to zapisati jer ćemo inače samo maštati o tome. Počnite od momenta kada se probudite, gde, uz koje zvuke (ili bez zvuka), jedete omiljeni doručak, idete na kafu sa prijateljima, trčite, plivate, gledate filmove, čitate, idete na masažu, idete na sastanke, idete na protest, igrate se (sa decom ili sa detetom u sebi), gajite cveće, pečete glinu, pravite nakit, pišete, pevate, radite, vežbate, slikate, vodite ljubav, gledate zalazak sunca, plešete celu noć… Zapišite čega god možete da se setite.

Odredite datum, za početak jednom godišnje. Ako mislite da možete i češće, odredite po jedan datum za svako godišnje doba. Svečano sebi obećajte da ćete taj dan imati svoj idealan dan i ako ste mnogo zauzeti stavite ga na kalendar.

A neki put nećete morati čak ni to da uradite. Ja sam na primer već imala svoj idealan dan u subotu. Pre toga sam primetila da su uz posao koji imam, početak škole i obaveze vezane za moju tezu, uticali da se nivo stresa počeo dizati. Na to dodajte i pozitivan stres koji niko valjda nije izbegao, a to su pripreme za moje venčanje, i onda možete zamisliti kako se od male stvari napravi uvek velika.

Vežba je sjajno uticala na mene i nivo endorfina koji je prosto nabujao. Prvo mi je pomoglo to što sam razmišljala o tome šta ja volim, a drugo da MOGU to i da ostvarim. U mom slučaju nisu bila potrebna materijalna sredstva, osim onog osnovnog što svaki dan i inače koristimo i malo benzina. Članak koji sam čitala predlaže da povećavamo broj idealnih dana na našem kalendaru na jednom mesečno, pa jednom nedeljno ili već koliko puta možemo. Ja sam shvatila da neke elemente mog idealnog dana mogu da imam svaki dan. Kad osetim da se nivo stresa diže, a ja ću samo da sebi priuštim ono što na mom papiru piše. Mašta može svašta!

Srećno vam bilo maštanje!