Smehotres

Da li ste se danas grohotom nasmejali? I da li vam to polazi za rukom svaki dan? Meni ranije nije polazilo za rukom, ali danas pokušavam da nadjem povod za smeh gde god mogu. Pronalaziti humor u životnim situacijama i smejati se slobodno, može biti teško kada smo zatrpani obavezama, i jos teže kada se suočimo sa teškim životnim situacijama.

Međutim, upravo smeh nam može pomoći da se oslobodimo stresa. Poznato je da stres proizvodi fiziološke promene koje su opasne kada su nivoi hormona stresa-kortizola i krvnog pritiska povišeni. Danas se sve više mogu naći istraživanja koje sugerišu da smeh može smanjiti nivo kortizola i jačati imuni sistem.

Ja sam efekte smeha iskusila na ličnom primeru, mnogo pre nego što sam čula da postoji smeh joga i nova grana nauke – psihoneuroimunologija koja istražuje efekte smeha na naše fizičko i emotivno stanje.  Ja sam se smejala spontano, svaki dan, i što sam se više smejala, više mi se smejalo.  Ne mogu da zaboravim koliko smo se Marijana, mama i ja smejale do suza stvarima kojima ranije ne bismo pridavale toliki značaj. Smeh je bio zarazan, jedna bi počela, a onda bi se i druge dve pridružile grohotom se smejući. Nakon nekog vremena smo se jednostavno smejale načinu smejanja one druge.

I tako sam slučajno pre par meseci, pričala jednom mom prijatelju o tim mojim iskustvima, kada me je on upitao da li sam čula za smeh jogu. Smeh joga je postao svetski fenomen za jako kratko vreme. Dr Madam Kataria iz Indije je osnovao prvi klub 1995, a danas već postoji 6000 klubova u celom svetu. Smeh joga se zasniva na verovanju da se svako može bez razloga smejati. Ovaj tip joge kombinuje disanje koje je jako bitno u jogi i smejanje.

Ja još nisam probala da to uradim u grupi jer je nema u mojoj blizini. Ali sam pronašla da postoji u Beogradu http://www.smeh.org.rs/. Možete pogledati i ukratko korake za jogu smeha na engleskom – http://www.youtube.com/watch?v=2EGTETc5oFU&feature=related

Kažu da bi trebalo da se smejemo grohotom svaki dan bar 5 minuta. Smeh joga traje duže, ali ja po nekad samo otvorim neki od linkova “laughter yoga” na internetu i slatko se ismejem.

Pogledajte BBC reportažu o jednom od njihovih klubova. Srećno vam smejanje!