Napomena

Ovo je standardno u Americi, kako bi se sprečila mogućnost tužbi. Na sve se stavlja napomena iliti “disclaimer” i onda može da se piše šta god je nekome po volji. Medjutim, ja sam se opredelila za napomenu iz sasvim drugih razloga koji su moralne i etičke prirode. Prolazeći kroz svoju bolest, sećam se koliko sam se hvatala za svaku informaciju kao davljenik za slamčicu. Ona je uradila ovo i dobro je, ona je uradila ono i zdrava je, ali ona žena je uradila to isto, i jos uvek se bori… Šta nije uradila, šta jeste uradila, šta ja radim dobro, šta ja ne radim dobro??? Pitanja su me izjedala, mučila, postajala opsesija, dok nisam shvatila da je svaki izbor duboko intiman i u početku težak jer se radi o našem životu.

Stoga danas kada me neko pita šta ja sve radim, prvo što podelim jeste da je moj pristup zdravlju individualni izbor, i da ko god se opredeli za njega preuzima rizik, jer moj stav nije uvek zasnovan na onome sto nam preporučuje konvencionalna medicina. Moj stav je zasnovan na informacijama iz različitih izvora (i konvencionalne i alternativne medicine), i čvrstom verovanju da ne postoji jedan recept za sve. Tom stavu u pristupu zdravlju me je naučila moja sestra, Marijana, i na tome sam joj beskrajno zahvalna. U početku sam se oslanjala samo na ono što ona i doktori kažu, a kada su se njihova mišljenja suprotstavljala ja sam patila. Kome da verujem? Marijana mi je objašnjavala, neki put i nebrojeno puta jednu istu stvar, strpljivo i sa puno razumevanja, dok god se moja lampica ne bi upalila. Kao što i ja želim sada, ona mi je uvek objašnjavala debate koje postoje oko nekog pitanja, neki put dramatično različite poglede na jednu istu stvar. Dugo mi je trebalo da i ja počnem da čitam, interesujem se i razmišljam. Tokom hemoterapije i nakon operacije moje celokupno biće nije bilo sposobno da apsorbuje sve što mi se dešavalo, a pogotovo nije moglo da primi nove informacije. Ali sam bila svesna da sve što radim, okružujući se ljubavlju, menjajući ishranu, relaksirajući se, zamišljajući pozitivne situacije, a pre svega snažno verujući u silu koja me je stvorila, jeste doprinosilo mom brzom oporavku.

Svesna značaja svake od ovih vrednosti, preko kojih neki put samo pretrčimo, jer nemamo puno vremena da se time bavimo, odlučila sam da na ovom blogu otvorim kategorije pod kojima ću pisati na teme: ljubav i podrška najbližih, ishrana, medicina, pozitivna misao i govor, relaksacija i fizičke aktivnosti.

Iskreno se nadam da će moj blog podstaći žene koje ga čitaju da unaprede kvalitet svog života, a onima koje se suočavaju sa rakom dojke i pomoći da se ne osećaju usamljeno u svojim razmišljanjima.

S ljubavlju,

Nataša